Zmeny v MHD sa Lamačanov dotkli. Čo ďalej?
Dátum: 7. 11. 2023Augustové úpravy MHD si okrem zlepšení, akým je skrátenie intervalu spojov liniek 63, 37 a častejšími spojmi na Bory, vyslúžili aj kritické reakcie. Témou je zrušenie linky 130, obmedzenie spojov na linke 23, ako aj pretrasovanie linky 30, ktorá dnes premáva z Patrónky cez Segnáre, Vrančovičovu, Podháj a Bory do Dúbravky. Problematicky je vnímaný aj častý prejazd spojov linky 30 po Vrančovičovej a obmedzenie obslužnosti zastávky Segnáre.
Časť nespokojných Lamačanov zareagovala podnetmi a vzniklo hneď niekoľko petícií. Zisťovali sme, v akom sú stave.
Dve petície žiadali predĺženie linky číslo 30 pod Most SNP a jedna z nich aj zlepšenie intervalu linky 23. Podľa informácií od Petra Bublu z Magistrátu hlavného mesta však v čase našej uzávierky tieto petície neboli mestu doručené.
Ďalšia petícia s 215 podpismi bola doručená našej mestskej časti a týkala vylúčenia prejazdov vozidiel MHD po Vrančovičovej ulici. Mestská časť Bratislava-Lamač k petícii pripojila svoje podporné stanovisko a postúpila ju hlavnému mestu SR Bratislave, ktoré je správcom ulice a objednávateľom výkonov MHD. Vo svojom následnom stanovisku mesto odôvodňuje prevádzku MHD po Vrančovičovej ulici lepšou efektivitou spojov s šetrením verejných zdrojov.
Zároveň sme obdržali petíciu za zníženie maximálnej rýchlosti na Vrančovičovej ulici. Tá obsahuje 192 podpisov a mestská časť Bratislava-Lamač sa okrem podporného stanoviska zúčastnila aj na stretnutí so zástupcami hlavného mesta k zmene organizácie dopravy smerujúcej k upokojeniu premávky na viacerých uliciach. Hlavné mesto súhlasí so znížením najvyššej dovolenej rýchlosti na Vrančovičovej ulici zo súčasných 50 km/h na 30 km/h. Vypracovanie projektu organizácie dopravy s vytvorením zóny najvyššej dovolenej rýchlosti 30 km/h, osadenie spomaľovacích vankúšov na ulici Vrančovičova má teda hlavné mesto zaradené v zozname úloh a pozitívne zmeny očakávame na jar budúceho roku.
Čo požaduje naša mestská časť?
Popri aktívnych obyvateľkách a obyvateľoch koná aj naša mestská časť. Tá absolvovala sériu stretnutí s vedením mesta a DPB na tému zmien v MHD na ktorých argumentujeme aj dátami zozbieranými priamo z terénu. Požadujeme napríklad prehodnotenie skrátenia linky 30 po Patrónku a hľadanie modelu prekrývania liniek 30 a 37 tak, aby sa priamo pod most SNP dalo bez prestupu dostať nielen zo Záhorskej Bystrice, ale aj z Lamača. Okrem zavedenia 15 minútových intervalov presadzujeme návrat linky 30 do pôvodnej trasy a zavedenie samostatnej linky 123, ktorá bude cez Bory premávať medzi Lamačom a Dúbravkou.
Dopravnému podniku a mestu sme ponúkli verejné stretnutie s obyvateľmi, kde budú môcť objasniť logiku zmien a vypočuť si podnety priamo od našich obyvateľov. Počas tohto stretnutia sa bude vyhodnocovať aj dopad zmien a následne ich možné úpravy. O presnom dátume budeme informovať.
FOTO: IMHD.SK