Zmena organizácie dopravy v uliciach starého Lamači

Zmena organizácie dopravy v uliciach starého Lamači

Čoskoro nás čaká zmena organizácie dopravy v uliciach starého Lamača, ktorá sa bude dotýkať ulíc Vrančovičová, Borinská, Zlatohorská, Hodonínska cesta, Lediny, Rajtáková, Pod násypom a Pod Zečákom.

Čo nás čaká?
*Zo Zlatohorskej bude jednosmerná ulica smerom z Hodonínskej cesty na Borinskú. Po dlhých rokoch sa tak odstráni kolízny bod pri odbočovaní zo Zlatohorskej ulice na Hodonínsku cestu.
*Borinská ulica bude od Zlatohorskej ulice po Lediny jednosmerná. Mestská časť Bratislava-Lamač v spolupráci s Hlavným mestom SR Bratislava, ktoré je správcom uvedenej komunikácie, plánuje v tomto úseku urobiť aj tzv. drop off zónu – šofér zastaví, vyloží dieťa pred školou a pokračuje v jazde, čím sa zvýši bezpečnosť detí. Tak isto by tu mala vzniknúť školská zóna, to znamená maximálna povolená rýchlosť 20 km/hod a parkovanie povolené len na vyznačenom mieste.
*V týchto jednosmerných uliciach budú mať cyklisti, samozrejme, povolenú obojsmernú premávku.
*Časť Borinskej ulice od Vrančovičovej ulice po Zlatohorskú ulicu bude obojsmerná, aby bola zabezpečená dostatočná dopravná obsluha Zlatohorskej ulice.
*Primárnym cieľom na uliciach Rajtáková, Pod násypom a Pod Zečákom je vylúčenie zvýšeného celodenného tranzitu. „Robíme to na základe dlhodobej požiadavky občanov a na základe výsledkov analýzy z dopravného monitoringu. V prvom kroku to chceme dosiahnuť osadením nového zvislého dopravného značenia. Do týchto ulíc budú mať zakázaný vjazd vozidlá, ktoré tranzitujú našou mestskou časťou. Pomocou zákazov niektorých odbočení sa budeme snažiť priviesť tranzitujúcich vodičov na kapacitnejšie komunikácie, ako sú Lamačská cesta a Hodonínska cesta. V druhom kroku myslíme aj na stavebno-technické úpravy na komunikáciách Pod Zečákom a Rajtáková ulica. Uvažujeme nad dlhými priečnymi prahmi, ktoré prinútia vodičov znížiť rýchlosť. Rád by som zdôraznil aj fakt, že niektoré komunikácie sú magistrátne, na tomto projekte preto spolupracujeme s Magistrátom Hlavného mesta SR. Je potrebná koordinácia dvoch správcov miestnych ciest, preto práce môžu trvať dlhšie,“ vysvetľuje Miroslav Širgel z Referátu dopravnej infraštruktúry.
*V príprave je aj rozšírenie zóny 30 Cesty na Klanec.
*Projekt zmeny organizácie dopravy v uliciach starého Lamača by sa mal rozbehnúť už počas jarných mesiacov.

 

Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.