Ako funguje zimná údržba v Lamači?

Ako funguje zimná údržba v Lamači?

Zimná údržba je v prvých týždňoch nového roka vždy veľkou témou. Kolegovia sledujú vývoj a predpoveď počasia na stránke SHMÚ. V momente, ako sa na nej zjavia výstrahy či možnosť sneženia, vyhlási sa pohotovosť zamestnancom Komunálnych služieb Lamač. Dispečing mestskej časti má zároveň za úlohu počas vyhlásenej pohotovosti monitorovať komunikácie v správe mestskej časti. Na mape si môžete podľa farby pozrieť, či komunikácie vo vašom okolí patria do našej správy alebo ich má na starosti hlavné mesto, čo je vyznačené modrou farbou.
 Ak dispečer zhodnotí nutnosť zásahu, je tento zásah vyhlásený a technika musí byť do polhodiny v teréne. Nezáleží na tom či je hlboká noc alebo skoré ráno.
 „Existuje plán zásahu zimnej údržby, kde sú vyčlenené priority, teda kopcovité terény ako napríklad Rajtáková, Cesta na Klanec, okolie Kaplnky sv. Rozálie a centrálne časti ako Malokarpatské námestie, Vrančovičova ulica, okolie školy a hlavné ťahy na zastávky či schody. V druhom slede sú to cesty, ako napríklad Bakošova, Studenohorská, Na barine, Heyrovského, Podlesná a v treťom slede chodníky. Zásah však prebieha súbežne, niektorí používajú stroje, iní solia manuálne a lopatami odhŕňajú sneh. Žiadame Lamačanov o trpezlivosť, zásah má svoju postupnosť, dôjdeme všade,“ vysvetľuje Marek Poláš z Referátu životného prostredia a odpadového hospodárstva.
 Územie Borov zatiaľ nebolo developerom odovzdané  do správy mestskej časti, preto tam zimnú údržbu nevykonávame.
 Aj tento rok by sme vás radi požiadali o spoluprácu pri zabezpečovaní zimnej údržby prístupových chodníkov medzi jednotlivými vchodmi do bytových domov a súbežnými chodníkmi s komunikáciou. 
 Tak, ako po minulé roky, aj teraz sme pripravení poskytnúť bytovým domom, ako aj obyvateľom rodinných domov na našom území posypovú soľ, ktorú budete môcť použiť na posypanie prístupových chodníkov, a tým zabezpečiť bezpečný prechod obyvateľov.
Prosíme správcov bytových domov a ostatných záujemcov o dodanie posypovej, aby kontaktovali dispečing mailom na  dispecing@lamac.sk.

  • Kam nahlásiť problémy s verejným osvetlením?
     
    Hlavné mesto v zmysle zákona o hlavnom meste zabezpečuje verejné osvetlenie, najmä budovanie, údržbu a opravu siete osvetlenia ulíc a iných verejných priestranstiev. Ak vo vašom okolí nesvieti lampa, je poškodená či dokonca chýbajúca, kliknite na tento link, kde môžete poruchu nahlásiť: https://bratislava.sk/zivotne-prostredie-a-vystavba/verejne-osvetlenie
    Poruchy osvetlenia môžete nahlásiť priamo Siemensu cez online formulár, ktorý nájdete na uvedenom linku. V prípade pretrvávajúcej poruchy zašlite urgenciu s predmetom správy „PORUCHA – URGENCIA“ na osvetlenie@bratislava.sk.
    Havárie osvetlenia môžete hlásiť na Dispečing Siemensu na +421 2 63 810 151. V prípade pretrvávajúceho stavu po havárii zašlite urgenciu s predmetom správy „HAVÁRIA – URGENCIA“ na osvetlenie@bratislava.sk.
    Chýbajúce alebo nevyhovujúce osvetlenie môžete nahlásiť cez online formular na stránke Odkaz pre starostu. V prípade dlhodobo neriešeného podnetu zašlite urgenciu s predmetom správy „INVESTÍCIA – URGENCIA“ na osvetlenie@bratislava.sk.
  • Kam nahlásiť problémy s vodou a teplom?
    Poruchy na vodovodnej a kanalizačnej sieti môžete nahlásiť Bratislavskej vodárenskej spoločnosti na telefónom čísle 0800 121 333, kde je možnosť spracovať paralelne 20 hovorov v jednom okamihu.
    Plánované odstávky a prerušenia dodávky vody môžete nájsť na webe www.bvsas.sk/poruchy-odstavky/
    V prípade poruchy dodávky tepla a teplej úžitkovej vody v bytových domoch volajte svojho príslušného správcu. Telefónne čísla sú uvedené na webe www.bes.sk.
  • Kam nahlásiť problém s plynom?
    Únik plynu hláste na Poruchovú linku spoločnosti SPP - distribúcia na čísle 0850 111 727 a riaďte sa pokynmi dispečera. Alebo na Poruchová linka spoločnosti ZSE na čísle 0850 111 727
  • Kam nahlásiť problém s elektrinou?
    Problémy s elektrinou môžete nahlásiť na Poruchovú linku spoločnosti ZSE na čísle 0800 111 567. Môžete využiť aj bezplatnú online službu Chatbot Edo. Nonstop elektronického operátora Eda nájdete v chatovacom okne na stránke www.zsdis.sk/vypadok. Dokáže vás spoľahlivo sprevádzať procesom preverenia a nahlásenia poruchy.
  •  Kam nahlásiť problém s odpadom?
    Problémy s odpadom a jeho odvozom môžete nahlásiť na linke Služby zákazníkom spoločnosti OLO na čísle +421 2 50 110 111 alebo mailom na zakazka@olo.sk.


Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.